12.9 C
Edremit
28 Mart 2024, Perşembe

Edremit Zeytinyağı Coğrafi İşareti Lansman Programı İle Tanıtıldı

Edremit Zeytinyağı Coğrafi İşareti Lansman Programı İle Tanıtıldı

20 Mart 2018 tarihinde Güre Adrina Termal Otel’de Edremit Ticaret Odamız’ın coğrafi işaret tescilini aldığı “Edremit Zeytinyağı” tanıtım programı düzenlendi.

Çok sayıda üreticinin, alanında uzman isimlerle buluştuğu lansmana Edremit Kaymakamı Ali Sırmalı, Balıkesir İl Tarım Müdürü Zekeriyya Erdurmuş, Edremit Ticaret Odamız Başkanı Coşkun Salon, Edremit Ticaret Borsası Meclis Başkanı A. Rıza Timur, oda/borsa yönetim kurulu üyeleri, ilçe müdürleri, STK’lar ve basın mensupları katıldı.

Edremit Ticaret Odamızın 13 Aralık 2017 tarihinde tescili almış olduğu Edremit Zeytinyağı’nın lansmanında alanında uzman isimler de konuşmacı olarak yer aldı. Aralarında TARİŞ Eski Başkanı Cahit Çetin, Uludağ Üniversitesi Tarım Ekonomisi Bölümü Öğretim Görevlisi Doç. Dr. Sertaç Dokuzlu, Metro Group Marketler Gıda Kategori Müdürü Birol Uluşan, Metro Group Marketler Coğrafi İşaretler Yöneticisi, UZZK İcra Direktörü Dr. Mustafa Tan ve İZFAŞ Satış Pazarlama Müdürü Gökalp Soygül’ün bulunduğu konferansta coğrafi işaretlerin farklı yönlerine dikkat çekildi.

Edremit Kaymakamı Ali Sırmalı “Edremit ilçemizin %85’i zeytin ağaçlarıyla kaplı. Yılda 70.000 ton zeytin üretimimiz ve 14.000 ton zeytinyağı üretimimiz var. Yine, ilçemizde 30’a yakın zeytinyağı fabrikası ve 70’e yakın zeytin-zeytinyağı paketleme tesisimiz,140’a yakında satış yeri bulunmakta. Yaklaşık 5.000 aile zeytinle uğraşıyor bu demek oluyor ki ortalama 20.000 kişi ekmeğini zeytinden çıkarıyor. Tüm bunlar, Edremit için zeytinin ne denli önemli olduğunu göstermekte.

Edremit Ticaret Odamızın 2014 yılında almış olduğu Edremit Körfezi Yeşil Çizik Zeytin’i Coğrafi İşareti ve 2017 Aralık ayında aldığı Edremit Zeytinyağı Coğrafi İşareti çok önemli bir girişimdi. Markalaşma konusu günümüzde çok önemli bir hale geldi. Bizler tüm bu değerlerimize sahip çıkmak zorundayız ifadelerini kullandı.

Sofradan Raflara: Edremit Zeytinyağı’nın Öyküsü

Konferans programında ilk konuşmacı olan TARİŞ Eski Başkanı Cahit Çetin, 33 yılın verdiği tecrübelere dayanarak Edremit Bölgesi’nde üretimi yüz yıllar öncesine dayanan zeytinyağının öyküsünü dinleyicilere aktardı.

Cahit Çetin “Zeytin ve zeytinyağının önemli bir besin kaynağı olarak görüldüğü ilçemizde yapılan arkeolojik kazıların sunduğu bulgular, Edremit Körfezi’nde en azından iki bin yıldan beri zeytin üretildiğini gösteriyor. Asırlar geçti, medeniyetler değişti; ama zeytin ve zeytinyağına yüklenen bir nimet olma değeri hep aynı kaldı. Edremit yöresindeki yaşı bin yılı bulan zeytin ağaçları da zeytinin ne kadar uzun süreden beri burada olduğunu gösteren canlı tanıklar” ifadelerini kullandı.

Nedir bu Coğrafi İşaret?

Edremit Ticaret Odamız Başkanı Coşkun Salon “Edremit Zeytinyağı’nın Tescil Süreci” başlığı altında çeşitli konulara değindi. Açıklamasında “Coğrafi İşaret, belli bir şehir, bölge veya ülkeye ait özellikleri itibariyle, bu coğrafi alan ile özdeşleşmiş bazı ürünlere uygulanabilen özel, ayrıcalık kazandıran bir isimlendirmedir. Coğrafi işaret kullanımı, ilgili ürüne ait tanımlı özelliklerin gerçekten var olduğunu tescillemektedir ve söz konusu ürünün geleneksel yöntemlerle üretildiğini veya coğrafi özelliklere bağlı sıfatları taşıdığını doğrulamaktadır.” İfadelerini kullandı.

Peki, Edremit Ticaret Odası olarak neden coğrafi işaret aldık?

Başkan Coşkun Salon konuşmasına “Bildiğimiz gibi, ürünler özdeşleştiği coğrafya, yöre ve ülke ile anılmaktadır. Bu ürünlerin kalitesini ve bağlı olduğu bölgenin özelliklerini vurgulamaktadır. Böylece ürünle beraber bölgenin ticaret hususunda da gelişmesi ortaya çıkmaktadır.

İşte bu noktada, bölgemizdeki üretim geçmişi yüz yıllar öncesine dayanan zeytinyağını koruma altına alarak Edremit’in adını, zeytinyağının kalitesini garanti altına almayı amaçladık. Ve gururla söyleyebilirim ki başardık.” ifadeleri ile devam etti.

Coğrafi İşaret: Bir Markadan Daha Fazlası

Uludağ Üniversitesi Tarım Ekonomisi Bölümü Öğretim Görevlisi Doç. Dr. Sertaç Dokuzlu coğrafi işaretin geleneksel ürünlere olan etkisi hakkında bilgiler verdi. Dünya genelinden verdiği önemli örnek coğrafi işaretlerini belirterek bir sunum gerçekleştiren Doç. Dr. Dokuzlu coğrafi işaretin fiyatlar üzerinde, fiyatların korunması üzerinde, yerel çeşitliliğin korunmasında ve üretimin devamlılığının sağlanmasında direkt olarak etkili olduğunu bildirdi.

Bir Pazarlama Anahtarı: Coğrafi İşaret

Metro Group Marketler Coğrafi İşaretler Yöneticisi Dr. Enes Aslan ise konuşmasında Coğrafi İşaretlerin perakende satış kanalları hakkında bilgi verdi. Metro Group Marketler olarak Coğrafi İşaretlerin korunmasına yönelik yaptıkları çalışmalarda Türkiye’de ilk ve tek olduklarını belirten Dr. Aslan, günümüze kadar olan çalışmalardan örnekler sundu. Finike Portakalı ve Taşköprü Sarımsağı coğrafi işaretlerine yönelik hazırlanan reklam kampanyalarını da tanıtan Dr. Aslan en kısa zamanda Edremit Zeytinyağı Coğrafi işareti için de böyle bir tanıtım kampanyası başlatmak için hevesli olduklarını belirterek konuşmasını sonlandırdı.

Gelenekten Geleceğe: Coğrafi İşaretler

Uluslararası Zeytin-Zeytinyağı Konseyi İcra Direktörü ve Edremit Zeytinyağı Coğrafi İşareti Denetleme Komisyonu üyesi Dr. Mustafa Tan ise konuşmasında Coğrafi işaretlerin geçmişten günümüze olan mevcut durumunu ve yakın gelecekteki potansiyel gücünü dinleyicilere aktardı.

OLIVTECH – Zeytin, Zeytinyağı, Süt Ürünleri, Şarap ve Teknolojileri Fuarı

İZFAŞ Satış Pazarlama Müdürü Gökalp Soygül’ün söz aldığı bölümde 9-12 Mayıs tarihinde düzenlenecek olan OLIVTECH fuarı hakkında bilgiler verildi.

 

Program sonrası düzenlenen lansman yemeği sonrası program sona  erdi.

 

Diğer Haber ve Duyurular

Online İşlemler

Haber ve Duyurular

1,816Beğenen...Beğen...
1,698Takipçi...Takip Et
1,295Takipçi...Takip Et